Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τη μείωση στα θέματα της Τράπεζας:
Πρβλ. ακόμη: AlfaVita.gr
Οπως
ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, στη σημερινή συνεδρίαση του
Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας για τα θέματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έπειτα
από ασφυκτικές πιέσεις που δέχτηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα, αποφάσισε να
διακόψει την τροφοδοσία της Τράπεζας Θεμάτων από τις 21 Ιανουαρίου με νέα
θέματα, ενώ έως τα τέλη Μαρτίου θα πρέπει να προχωρήσουν οι αρμόδιες επιτροπές
σε εξορθολογισμό και περικοπή των θεμάτων της.
«Υπάρχουν
επαναλήψεις, ασάφειες και προβλήματα στα θέματα που έχουν επιλεγεί» σημείωσε ο
υπουργός Παιδείας, ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στα Αρχαία Ελληνικά τα θέματα
θα μειωθούν σε 200 από 420 που είναι σήμερα.
Ο
κ. Λοβέρδος ανέφερε, επίσης, ότι δέχεται πολλές διαμαρτυρίες για το περιεχόμενο
της Τράπεζας Θεμάτων, ωστόσο τόνισε πως δεν μπορεί να την καταργήσει γιατί κάτι
τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ως
προς τη διαδικασία, αναμένεται η έκδοση σχετικής κανονιστικής πράξης, ενώ θα
υπάρξει σύντομα και ανακοίνωση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Πηγή: http://www.ethnos.gr/Πρβλ. ακόμη: AlfaVita.gr
Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας
Ο
Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Λοβέρδος ανακοίνωσε την διακοπή
τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος και
τον περιορισμό του αριθμού των θεμάτων ανά μάθημα για την Α΄και Β΄
Λυκείου.
Συγκεκριμένα:
1. Από
21 Ιανουαρίου 2015, ημερομηνία έναρξης του Β΄ Τετραμήνου, να διακοπεί η
τροφοδότηση της τράπεζας θεμάτων με νέα θέματα.
Μέχρι
την ημερομηνία αυτή:
α) Να
εξορθολογιστεί ο αριθμός των θεμάτων, με βάση τις ιδιαιτερότητες κάθε
μαθήματος, τη διδακτέα ύλη και τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας. Αυτή τη στιγμή
ο αριθμός των θεμάτων σε κάποια μαθήματα κρίνεται υπερβολικά μεγάλος.
Παρατηρούνται
επαναλήψεις και ασάφειες, ενώ αντλούνται θέματα από μη σημαντικά τμήματα της
ύλης, με αποτέλεσμα να υποστηρίζεται μηχανιστική μάθηση (αποστήθιση), να
ακυρώνεται μερικώς η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου και να οδηγείται μεγάλος μέρος
μαθητών στα φροντιστήρια.
Ένα
παράδειγμα: Για το μάθημα «Φιλοσοφία» της Β΄ Γενικού Λυκείου, που διδάσκεται 2
ώρες εβδομαδιαίως, η Τράπεζα περιέχει 299 θέματα!! Στο συγκεκριμένο μάθημα θα
μπορούσε με 70 περίπου θέματα να καλυφθεί επαρκώς το σύνολο της διδακτέας ύλης.
Όπως
προκύπτει από τον πίνακα που ακολουθεί, κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε σχέση με
πολλά άλλα μαθήματα της Β΄ Τάξης.
β) Να
ολοκληρωθεί, όπου δεν έχει γίνει αυτό, η κάλυψη του συνόλου της διδακτέας
ύλης.
2. Μετά
την 21η Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος του Μαρτίου να γίνουν οι
απαραίτητες διορθώσεις και αναπροσαρμογές, ώστε να αποφευχθεί η
περίπτωση λανθασμένων ή ασαφών θεμάτων αλλά και τα ζητούμενα των θεμάτων να
σχετίζονται απόλυτα με τις οδηγίες διδασκαλίας.
3. Τα
θέματα να ταξινομηθούν κατά κεφάλαιο ή κατά διδακτική ενότητα, ώστε να είναι
ευχερέστερη η αξιοποίησή τους κατά τη διδασκαλία.
Ενδεικτικά
για τη Β΄ Λυκείου:
Β΄
ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
|
|||
Μάθημα
|
Ώρες
διδασκαλίας
|
Σημερινός
αριθμός
θεμάτων
|
Ενδεικτικός
αριθμός
θεμάτων
|
Αρχαία
Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
|
2
|
420
|
200
|
Φυσική
(μάθημα προετοιμασίας)
|
3
|
387
|
200
|
Νέα
Ελληνική Γλώσσα
|
2
|
382
|
150
|
Φυσική
|
2
|
354
|
150
|
Φιλοσοφία
|
2
|
299
|
70
|
Ιστορία
|
2
|
250
|
100
|
Βασικές
Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (μάθημα προετοιμασίας)
|
2
|
228
|
100
|
Αρχαία
Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (μάθημα προετοιμασίας)
|
3
|
170
|
170
|
Πολιτική
Παιδεία
|
2
|
150
|
100
|
Χημεία
|
2
|
131
|
100
|
Θρησκευτικά
|
2
|
120
|
70
|
Νέα
Ελληνική Λογοτεχνία
|
2
|
119
|
100
|
Γαλλικά
|
2
|
100
|
80
|
Αγγλικά
|
2
|
85
|
80
|
Άλγεβρα
|
3
|
62
|
100
|
Μαθηματικά
(μάθημα προετοιμασίας)
|
2
|
55
|
80
|
Βιολογία
|
2
|
50
|
80
|
Εισαγωγή
στις Αρχές της Επιστήμης των H/Y
|
1
|
49
|
50
|
Γεωμετρία
|
2
|
43
|
50
|
Γερμανικά
|
2
|
28
|
80
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου