Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Καλό μήνα σε όλους

Ο δεύτερος μήνας του φθινοπώρου στη ζωγραφική

Γιάννης Τσαρούχης (1910-1989)
 http://www.tsarouchis.gr/gr/main2.htm



Edward Lamson Henry, Μια μέρα του Οκτώβρη (ιδιωτική συλλογή)


Αλλά και ένα πορτρέτο με το όνομα του μήνα μας

Οκτώβριος 1877, James Tissot
http://www.jamestissot.org/

Σας εύχομαι καλό και δημιουργικό μήνα, γιατί όπως λέει η παροιμία "Όποιος σπέρνει τον Οκτώβρη έχει οχτώ σειρές στ' αλώνι", που σημαίνει μεγάλη, πλούσια σοδειά.
Προσοχή! Υπάρχει και η εκ του αντιθέτου παροιμία: "Οκτώβρης και δεν έσπειρες, σιτάρι λίγο θα 'χεις."


Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

to know us better .. συνέχεια!

Το τραγούδι του Μιχαήλ

Η Ζακλίν, που από μουσική ακούει "τα πάντα όλα", αγαπά ιδιαίτερα αυτό το τραγούδι:

Το τραγούδι του Έλβιο
Διάλεξα το βίντεο με τους στίχους, γιατί αρέσουν πολύ στην Έλενα, η οποία βρίσκει και τη μουσική του τραγουδιού "τέλεια"

Το τραγούδι της Τέιντα.
Για τους στίχους του επέλεξε και η Τέιντα το δικό της αγαπημένο τραγούδι.






Έκφραση-Έκθεση Β΄ Λυκείου



«Έξυπνο» σχολικό βιβλίο απαντά στους μαθητές
Το Inquire δίνει τις απαντήσεις στα ερωτήματα μαθητών.





Μετά τα «έξυπνα» αυτοκίνητα, τα «έξυπνα» πλυντήρια, τις «έξυπνες» τηλεοράσεις, τα «έξυπνα» κινητά και τους «έξυπνους» σχολικούς πίνακες, ωρίμασε η ώρα να γίνουν πιο «έξυπνα» και τα σχολικά βιβλία, ώστε να κάνουν τους μαθητές και τους φοιτητές ακόμα πιο έξυπνους!

Η αμερικανική εταιρία Vulcan του συνιδρυτή της Microsoft Πολ Άλεν χρηματοδοτεί την ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού βιβλίου- εγχειρίδιου με την ονομασία Inquire, το οποίο, χάρη στο ειδικό λογισμικό του και στη σύνδεσή του με το διαδίκτυο, απαντά σε απορίες των μαθητών και φοιτητών, καθώς αυτοί διαβάζουν τις σελίδες του.

 Το ηλεκτρονικό βιβλίο προχωρά πέρα από το απλό «φόρτωμα» ενός συμβατικού βιβλίου σε έναν φορητό υπολογιστή, που επιτρέπει στους μαθητές ή τους φοιτητές να διαβάζουν μόνο από κομπιούτερ. Το καινοτομικό σύστημα της Inquire, σύμφωνα με το «New Scientist», στην ουσία είναι μια εφαρμογή (app) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε έναν υπολογιστή-ταμπλέτα όπως το iPad. Καθώς οι νέοι διαβάζουν το ψηφιακό περιεχόμενο του σχολικού ή φοιτητικού βιβλίου και «κολλάνε» σε κάποιο σημείο, μπορούν να μεταφέρονται σε κάποια νέα ιστοσελίδα τύπου Wikipedia, η οποία τους δίνει όσες πληροφορίες, εικόνες, διαγράμματα κλπ. χρειάζονται για να καταλάβουν μία έννοια (για παράδειγμα, αν πρόκειται για μάθημα βιολογίας, τι είναι οι χλωροπλάστες). Οι μαθητές και φοιτητές μπορούν επίσης να πληκτρολογήσουν όποια ερώτηση θέλουν (π.χ. «τι είναι μία πρωτεϊνη;») και το ειδικό λογισμικό με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης -σαν καλός και πρόθυμος καθηγητής- θα φροντίσει να δώσει διευκρινιστικές απαντήσεις.

Οι δημιουργοί του συστήματος, το οποίο παρουσιάστηκε προ ημερών σε συνδιάσκεψη για την τεχνητή νοημοσύνη στον Καναδά, το έχουν ήδη δοκιμάσει σε Αμερικανούς φοιτητές και διαπίστωσαν πως όσοι νέοι διάβασαν μέσα από αυτό το «έξυπνο» βιβλίο πέτυχαν καλύτερους βαθμούς στα τεστ σε σχέση με όσους διάβασαν από το παραδοσιακό έντυπο εγχειρίδιο.

Είναι πάντως, κάπως πρόωρο, να θεωρήσει κανείς ότι ηλεκτρονικά βιβλία σαν αυτό της Inquire θα αποτελέσουν σύντομα το μέλλον της εκπαίδευσης, καθώς οι δυσκολίες δεν λείπουν. Το νέο σύστημα έχει πίσω του κιόλας δύο χρόνια ερευνών και παρ’ όλα αυτά δεν θεωρείται ακόμα ολοκληρωμένο, καθώς, μεταξύ άλλων, δεν πρόκειται απλώς για το «φόρτωμα» σε μία συσκευή ενός παραδοσιακού βιβλίου με ηλεκτρονική μορφή, αλλά για την κατάλληλη «κωδικοποίησή» του, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί από τους αλγόριθμους του λογισμικού. Ενδεικτικά, για ένα φοιτητικό εγχειρίδιο βιολογίας 1.400 σελίδων χρειάζονται να δουλέψουν 18 βιολόγοι έως το τέλος του 2013. Με τέτοιο ρυθμό όμως, είναι αμφίβολο αν υπάρχει αρκετός χρόνος για να περιληφθούν στο «έξυπνο» σύστημα και άλλα εκπαιδευτικά εγχειρίδια.
Εφημ. Η Καθημερινή, 8 Aυγούστου 2012

 Υποθέτει κανείς ότι οι μαθητές μας θα ήθελαν πολύ να έχουν τέτοια σχολικά βιβλία. Και πράγματι βρήκαν αρκετά επιχειρήματα υπέρ της εισαγωγής τέτοιων βιβλίων στην εκπαίδευση, από τα οποία σταχυολογώ ορισμένα ενδεικτικά:
Η Ζακλίν έγραψε: "Οι μαθητές θα έχουν μαζί τους μόνο την ηλεκτρονική συσκευή και δεν θα χρειάζεται να κουβαλάν τόσα βιβλία. Χάρη στο έξυπνο βιβλίο το μάθημα θα είναι πιο ευχάριστο και πιο γρήγορο, γιατί δεν θα χάνεται πολύτιμος χρόνος για τις απορίες, αλλά ο μαθητής θα ψάχνει μόνος του τις απαντήσεις."
Ο Άντι έγραψε: "Θα ήταν πολύ ωραίο να εισαχθούν τέτοια βιβλία στο σχολείο, γιατί οι μαθητές θα καταλαβαίνουν καλύτερα το μάθημα, δεν θα έχουν κενά και απορίες και θα παίρνουν καλύτερους βαθμούς. Επίσης οι μαθητές βαριούνται να διαβάζουν από το απλό βιβλίο, ενώ το έξυπνο είναι πιο ευχάριστο και δημιουργικό, με αποτέλεσμα να διαβάζουν περισσότερο.
Ο Μπάμπης έχει την ίδια γνώμη: "Το ηλεκτρονικό βιβλίο έχει πολλές γνώσεις και μπορεί να τις περάσει στα παιδιά πιο εύκολα από τα κανονικά βιβλία, γιατί μόνο και μόνο που είναι βιβλίο ενσωματωμένο σε υπολογιστή εντυπωσιάζει το παιδί και θα το κάνει να αρχίσει να ασχολείται περισσότερο με το μάθημα."
Η Τίκο χρησιμοποιεί ένα παράδειγμα, για να δείξει τη χρησιμότητα του έξυπνου βιβλίου: "στο παραδοσιακό βιβλίο μπορεί να μην καταλαβαίνεις μια λέξη πολύ απλή και να ντρέπεσαι να ρωτήσεις, ενώ το ηλεκτρονικό βιβλίο σου δίνει την απάντηση αναπτυγμένα και κατανοητά."
Ο Δημήτρης, τέλος, υποστηρίζοντας την εισαγωγή τέτοιου τύπου βιβλίων, γράφει: "Θα μου αρεσε να εσαχθούν, γιατί ο τρόπος του μαθήματος και τα βιβλία είναι τα ίδια εδώ και πολλά χρόνια, ενώ στο έξυπνο βιβλίο οι πηγές είναι πιο σύγχρονες. Και ο τρόπος του μαθήματος θα ήταν πιο ευχάριστος και δημιουργικός, αφού τα παιδιά θα έπρεπε να κάνουν το μάθημα μέσω ενός υπολογιστή-ταμπλέτα."

Με την ίδια άνεση οι μαθητές του Β2 εντόπισαν και αρνητικά σημεία στο Inquire και βρήκαν αντεπιχειρήματα. Ενδεικτικά και πάλι:
Η Ελένη συμπεριλαμβάνει στον αντίλογό της: "Αν εξαπλωθεί η χρήση της εφαρμογής, ενδέχεται να υποβαθμιστεί ή να χαθεί η επαφή μαθητή-καθηγητή, και ακόμη και αυτή ανάμεσα στους μαθητές."
Η Κατερίνα επισημαίνει, μεταξύ άλλων: "Δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα ακριβό και καλής ποιότητας τάμπλετ."
Ο Βαλάντης γράφει: "Το Inquire βγάζει τους μαθητές από τη διαδικασία αναζήτησης, δηλαδή το να κουραστούν για να βρουν κάποια απάντηση και μειώνει την ατομική τους προσπάθεια. Επίσης το βιβλίο αυτό έχει και μια οθόνη στην οποία ο μαθητής δεν μπορεί να διαβάσει πολλές ώρες, διότι η οθόνη κουράζει τα μάτια."
Ο Θωμάς συμπληρώνει ένα ακόμη αρνητικό: "θα ήταν πειρασμός για τα παιδιά, γιατί θα μπορούσαν, αντί για μάθημα, να μπαίνουν κάπου αλλού (π.χ. facebook).
Η Κυριακούλα, τέλος, εντοπίζει τις οικονομικές παραμέτρους: "Η χώρα μας δεν θα άντεχε τα έξοδα, ενώ το ηλεκτρονικό βιβλίο μπορεί να καταργήσει τους καθηγητές, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ανεργία."
              

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

to know us better

Το τραγούδι του Κεσίσογλου

Ο Βασίλης εκτελεί χρέη διευθυντή με τρόπο που μας κάνει να σκεφτόμαστε "μακάρι να έμενε στη θέση αυτή". Το τραγούδι που διάλεξε δεν αφορά μόνο το παρελθόν της δικής μας γενιάς. Είναι το ροκ του μέλλοντός μας.

Το τραγούδι της Κύρου

Ταυτισμένη με το σχολείο η αγαπημένη φιλόλογος των παιδιών και ίσως επηρεασμένη από ένα ατύχημα που είχε την περασμένη άνοιξη, αναρωτιέται: "πόσο εύθραυστοι είμαστε" και μας ταξιδεύει όμορφα.


Το τραγούδι της Τσουλφά
δικαιώνει την πρόθεση αυτής της στήλης, να γνωριστούμε δηλαδή καλύτερα. Η Μάρθα επιλέγει ένα κομμάτι όπου η δύναμη του ροκ και η μελωδικότητα της όπερας,  το διονυσιακό με άλλα λόγια και το απολλώνιο στοιχείο, δείχνουν πως μπορούν να συνυπάρχουν. Αν τα τραγούδια καθρεφτίζουν κάτι από την ψυχή μας, τότε η όμορφη και χαμογελαστή πληροφορικός μας είναι πολλά περισσότερα από την εικόνα της. Ακούστε και θα καταλάβετε.

Το τραγούδι της Αθανασιάδου,
Η Ιωάννα παρέμεινε στο σχολείο και μας έδωσε μεγάλη χαρά, γιατί και η ίδια είναι η χαρά της ζωής προσωποποιημένη, με το κέφι και τη ζωντάνια της. Μια κλασική ροκ φωνή και ένα τραγούδι-σπουδή στην αγάπη.


Το τραγούδι της Τσολαϊδου
μιλάει και αυτό για την αγάπη, πώς αλλιώς από έναν τόσο τρυφερό άνθρωπο, όπως η Αλεξία μας. Τα τραγούδια τελικά είναι αποκαλυπτικά

Το τραγούδι της Τάσσιου
Δεν υπάρχουν λόγια γι αυτό το τραγούδι. Και ούτε είναι τυχαίο που το διάλεξε ένας άνθρωπος με την ποιότητα της Βασούλας μας. Ακούστε το στην πρώτη εκτέλεση με τη Μαρία Φαραντούρη.

Επειδή μου αρέσει κι εμένα ακούστε το κι από τον Μάλαμα




Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Ανακοίνωση της Εταιρείας Συγγραφέων για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα



24 Σεπ. 2013 09:52
Ανακοίνωση της Εταιρείας Συγγραφέων για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα
Επειδή τα όρια της ανοχής για τη συντριπτική πλειονότητα των συμπολιτών μας έχουν ξεπεραστεί προ πολλού, επειδή το κλίμα θυμίζει εποχές που δεν θα θέλαμε να ξαναζήσουμε, επειδή απουσιάζει η κρατική πρωτοβουλία για την καταπολέμηση των τρομοκρατικών χτυπημάτων ενός κακοήθους μορφώματος που θα έπρεπε να έχει ήδη τεθεί εκτός νόμου, η Εταιρεία Συγγραφέων καταδικάζει απερίφραστα το πρόσφατο τραγικό συμβάν στο Κερατσίνι, όπου ένας νέος καλλιτέχνης δολοφονήθηκε από άτομο φίλα προσκείμενο στη Χρυσή Αυγή.
Ώς πότε θα επιτρέπουμε σ’ αυτόν τον εσμό των επικίνδυνων στοιχείων να επεμβαίνουν στην κοινωνικοπολιτική ζωή του τόπου; Καλούμε τους αρμόδιους να πάρουν αποφάσεις άμεσα. Αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά!
Εταιρεία Συγγραφέων: Κοδριγκτώνος 8, 112 57 Αθήνα Τηλέφωνο 210 823 1890 Facsimile 210 823 2543, www.dedalus.gr | E-mail grwrisoc@otenet.gr

Πηγή: http://www.greek-language.gr/greekLang/portal/blog/archive/2013/09/24/5358.html

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Αρχαία Κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου: η 7η Επιστολή του Πλάτωνα

Μια διδακτική πρόταση για το αδίδακτο κείμενο.
Στην παρακάτω διεύθυνση βρίσκετε το power point της πρότασης, όπως παρουσιάστηκε σε ημερίδα  των σχολικών συμβούλων Φιλολόγων ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης με θέμα «Διδακτικές οδηγίες και προτάσεις για τα φιλολογικά μαθήματα των Β΄ και Γ΄ τάξεων Λυκείου»

http://kmaked.pde.sch.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=499:didaktikes-odigies-protaseis-filologika&catid=51:2011-10-25-10-56-03

Και στην παρακάτω διεύθυνση βρίσκετε το pdf με το κείμενο και τις ασκήσεις:

https://docs.google.com/file/d/0B3ZE08CgiIQSdVdKQ3pfR3BpRWc/edit?usp=sharing


Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

Λογοτεχνία Β' Γυμνασίου

Δημιουργική Γραφή και διδασκαλία της λογοτεχνίας, Αναστασία Δεληγιαννίδου

Διδακτική πρόταση που παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2012 σε ημερίδα με θέμα "τα Νέα Προγράμματα  Σπουδών του Γυμνασίου" στο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο του ΑΠΘ.

https://docs.google.com/file/d/0B3ZE08CgiIQSM1BGX0F2bi1TY1k/edit



Ιστορία Γενικής Παιδείας

Το σχέδιο Μάρσαλ, Αναστασία Δεληγιαννίδου


https://docs.google.com/file/d/0B3ZE08CgiIQSU0RGcWdCREtaQ1E/edit



Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

23ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης

 23ο

Το σχολείο μας βρίσκεται στην οδό Κασσάνδρου, πίσω από το Διοικητήριο, σε μια ιστορική περιοχή της πόλης, αν και όχι ιδιαίτερα όμορφη. Στο ίδιο κτίριο στεγάζονται και τα δύο γυμνάσια που κατά κύριο λόγο το τροφοδοτούν. Έτσι, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και προχωρούν στις τάξεις, έχουν την αίσθηση της συνέχειας, δημιουργούν ισχυρούς δεσμούς μεταξύ τους, αλλά και με το σχολείο.

Ενδεικτικές είναι οι απαντήσεις των μαθητών και των μαθητριών της Β΄ Λυκείου σε ένα ερωτηματολόγιο που τους έδωσα, ως καινούργια φιλόλογος στο σχολείο, προκειμένου να γνωριστούμε.
Στην ερώτηση: "τι μου αρέσει στο σχολείο;" ήταν πολλοί που απάντησαν: "ότι έχω πολλούς φίλους από το δημοτικό", ενώ  το σύνολο των παιδιών απάντησε: "το κλίμα". Αρκετοί, ανάμεσα στους λόγους που τους αρέσει το σχολείο, συμπεριέλαβαν  το επίπεδο του μαθήματος, τους καθηγητές τους, τον διευθυντή (Βασίλη Κεσίσογλου) και, σε κυρίαρχη θέση, το κυλικείο. Η αλήθεια είναι ότι το κυλικείο μας είναι ξεχωριστό, καθώς ο κ. Βασίλης και η κ. Φιλιώ που το κρατούν είναι καταπληκτικοί άνθρωποι, γεμάτοι αγάπη για το σχολείο και τα παιδιά.
Στο ερώτημα: "τι δεν μου αρέσει στο σχολείο" οι απαντήσεις αφορούσαν την έλλειψη καθαριότητας, το απαιτητικό πρόγραμμα, το πρωινό ξύπνημα. Δεν υπήρχε καμία αναφορά σε προβλήματα σχέσεων ή συμπεριφοράς.  

Στο 23ο ΓΕΛ η πολυπολιτισμικότητα, η αλληλεγγύη, η ανοχή και η αρμονική συνύπαρξη βιώνονται καθημερινά στην πράξη.

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Εξεταστέα ύλη πανελλαδικών εξετάσεων σχ. έτους 2013-2014


ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Ι. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Από το βιβλίο «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης, των Μ. Κοπιδάκη, Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση 2013.

Α. Εισαγωγή:

Ι. Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ:
- σ. 34-39 (Κεφ. Δ2: Οι φιλοσοφικές ιδέες του Σωκράτη. Διαλεκτική, μαιευτική, ειρωνεία. Η αναζήτηση των ορισμών, η επαγωγική μέθοδος και η ηθική.
- Κεφ. Δ3 : Η δίκη και ο θάνατος του Σωκράτη).
ΙΙ. Ο ΠΛΑΤΩΝ:
- σ. 40-42 (κεφ. Ε1: Ο βίος του).
ΙΙΙ. Πλάτωνος Πρωταγόρας:
α) σ. 49-52 (Α. Η διάρθρωση του διαλόγου και τα πρόσωπα: «Εισαγωγή…» έως και «Η απάντηση του Πρωταγόρα…»)
β) σ. 56-57 (Β. Η φιλοσοφική σημασία του διαλόγου).
IV. Πλάτωνος Πολιτεία: Εισαγωγή στην Πολιτεία
α) σ. 92-93 (1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις, 2. Η συγγραφή της Πολιτείας και 3. Η σκηνοθεσία και τα πρόσωπα του διαλόγου)
β) σ. 96-102 (6. Οι τρεις τάξεις, 8. Η αγωγή των φυλάκων, 12. Οι φιλόσοφοι-βασιλείς, 13. Η δικαιοσύνη και 14. Οι φαύλες πολιτείες).
γ) σ. 113 (Η αλληγορία του σπηλαίου).
V. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (Βίος και έργα):
α) σ. 139-141 («Πότε και πού γεννήθηκε ο Αριστοτέλης-Λίγα λόγια για την καταγωγή του» και «Ο Αριστοτέλης στην Ακαδημία του Πλάτωνα: μαθητής πρώτα, δάσκαλος στη συνέχεια»).
β) σ. 145-149 («Ο Αριστοτέλης στη Μακεδονία: δάσκαλος του Αλεξάνδρου», «Επιστροφή του Αριστοτέλη στην Αθήνα: αρχίζει η τρίτη περίοδος της φιλοσοφικής του δραστηριότητας. Ο Αριστοτέλης διδάσκει στο Λύκειο» και «Ο Αριστοτέλης εγκαταλείπει οριστικά την Αθήνα-Το τέλος της ζωής του»).
VI. Αριστοτέλη Ηθικά Νικομάχεια, σ. 151-153
VII. Αριστοτέλη Πολιτικά, σ. 178-179

Β. ΚΕΙΜΕΝΑ:

Ι. ΠΛΑΤΩΝ
Πρωταγόρας: οι ενότητες 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 7.
Πολιτεία: οι ενότητες 11, 12 και 13
ΙΙ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Ηθικά Νικομάχεια: οι ενότητες: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 10.
Πολιτικά: οι ενότητες: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 και 20.

ΙΙ. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

1. ΚΕΙΜΕΝΟ
Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου.
2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ - ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ
α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, έκδοση 2013.
β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου «Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας», έκδοση 2013 (ενότητες 1 - 21).

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Πάλι με το φθινόπωρο....


Δύο πίνακες του Δανού ζωγράφου Hans Andersen Brendekilde (1857-1942) με φθινοπωρινά θέματα

A Woodland Landscape
 Τοπίο στο δάσος.



http://www.artilim.com/painting/b/brendekilde-hans-anderson/a-wooded-path-in-autumn.jpg
 Μονοπάτι του δάσους το Φθινόπωρο.


 Και ένας πίνακας του Γάλλου ιμπρεσσιονιστή ζωγράφου Claude Monet (1840 - 1926)


Autumn on the Seine at Argenteuil, 1873 by Claude Monet
Φθινόπωρo στο Σηκουάνα, (Autumn on the Seine at Argenteuil),1873

Φθινόπωρο μετά μουσικής
1. Στη φύση

http://www.youtube.com/watch?v=atejQh9cXWI


 2. στο αστικό τοπίο
 
https://www.youtube.com/watch?v=u9Op2emDBZk


3. στην τέχνη

https://www.youtube.com/watch?v=GEYxo2kwR48


Erik Satie (1866-1925) Γάλλος συνθέτης και πιανίστας, πρόδρομος του μινιμαλισμού.